Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Élmény a parfüm

Alapok

2012.08.17. 12:13 | boli111 | Szólj hozzá!

Az előző bejegyzésem elindított egy gondolatmenetet, melyet szeretnék folytatni. Lehet a megszokottól kicsit hosszabb lesz, de remélem ezt elnézitek nekem.

Ahány emberrel találkozom teremben, táplálékkiegészítőt árusító boltban vagy bárhol más helyen, mind-mind elmondja a saját véleményét arról, hogy mit hogyan kell csinálni. Elmondják, hogyan kell edzeni, milyen gyakorlatokat, mennyi ismétlést, milyen végrehajtással. Megtudhatod, hogy mit kell enned, mit melyik napszakban. Nagyon okosak és segítőkészek, de én mindig elszörnyedek rajtuk.

Számomra az az ember hiteles, aki külsejével is sugározza amit mond. Egy pocakos ember a teremben vagy a boltban ne beszéljen nekem a sikeres fogyókúra titkáról, mert nem fogom elhinni neki. Ne mondja meg, hogy hogyan kell szálkásítani, mert egyrészt nem akarok, másrészt pedig ha tudja, ő miért nem csinálja? Egy aránytalan ember ne mondja meg, hogyan kell edzenem hogy nagyobb legyek, mert neki sem hiszek (még akkor sem, ha vannak jó meglátásai).

Be kell látnom, hogy aki szakmai tanácsot szeretne kapni, az nehéz helyzetben van. Általában elmondható, hogy egy teremben aki tanácsot ad, az vagy szájhős csak, vagy szteroidos. Ha boltban érdeklődsz, akkor a saját terméküket fogják 2 percen belül ajánlani, bármivel is fordulsz hozzájuk. Ráadásul az igazán fontos dolgok kimaradnak. Kb. egy éve kerestem meg boltokat és internetes honlapokat azzal kapcsolatban, hogy a számomra nagynak tűnő hasamat csökkenthessem. A legkiábrándítóbb választ a Budapesten a Bevásárló utcában levő Auchanban levő Biotech üzletben kaptam. A szakmai tanács így hangzott:

- Változtass az étrendeden. (Tudatlanságom bizonyítja, hogy nem tudtam mire gondol és ezt újabb kérdéssel el is árultam.)

- Mit csináljak másként? (A segítőkészsége nem csökkent, de a tudása végére értünk ezt elárulta a válaszával, melyet többször is megismételt a fiatalember.)

- Változtass az étrendeden. Változtass az étrendeden. (Ezután már bármit kérdeztem, csak a jól ismert mondatot hallottam tőle, mellyel be kell vallanom nem kerültem közelebb a megoldáshoz.)

Tisztelet a kivételnek! Márpedig van. Az előbbi problémával folytattam a keresgélést. Budapest, Westend, Scitech üzlet. A kiszolgáló hátulról férfinak nézett ki, akkora háta volt. Ezzel el is árultam, hogy nő volt. Kellemesen csalódtam benne. Nem a külsejét illetően, hisz az nekem már azért sok. De a szakmai tudása és a kézzelfogható tanácsai előtt meg kell hajolnom. A jól ismert mondatot ő is elmondta, de emellett megosztotta velem, hogy milyen ételeket ajánl és mit nem. El mondta, hogy mit mikor célszerű ennem. Köszönöm!

A forgatagból kiemelkedett humorával a Blaha Lujza téren, az Európheumban levő Biotech üzlet kiszolgálója.

- Ha nem eszel meg 100g fehérjét naponta, akkor egyél inkább fagyit. Az is finom és ugyanannyit használ.

Az edzőteremben sajnos ugyanilyen a helyzet. Ha valakinek a termékét árulják, akkor biztos, hogy az lesz a megoldás a problémádra. Ha egy "edzőtárs" szívesen megosztja a tudását, akkor nincs neki. Aki igazán ért hozzá, az nem dicsekszik. Ez általános tapasztalat. Az életben is úgy van, hogy aki igazán ért hozzá, az nem dicsekszik a tudásával. Nem az az oroszlánkirály aki üvölt, hanem aki tekintélyt sugall.

Most jöjjön a megoldás, a saját véleményem a témával kapcsolatban. A következő 1189-1192 oldal a különböző edzési és táplálkozási tanácsokról fog szólni. (Ha ezt megtenném, ugyanolyan lennék, mint az általam lenézettek.)

Amikor elkezdtem edzőterembe járni, volt lent egy könyv Lee Haney-ről, vagy által írt, erre már nem emlékszem. Ebben leírta, hogy hogyan érte el a 8 Mr. Olympia címét. Milyen edzéssel, milyen gyakorlatokkal, milyen étkezéssel. Azt hiszem az ő hozzáértéséhez nem fér kétség. Igen jó alapokat adott. Később megvettem Joe Weider által írt A testépítés bibliája című alap szakirodalmat. Tudom, hogy kb. 20-25 éves tudást öntöttek írásba, de az alapok mind a mai napig megállják a helyüket. Főleg, ha a mostani díszhuszárokhoz viszonyítva. Hozzájuk kanyarodok vissza mindig, amikor elakadok valamivel, vagy ha változtatni szeretnék valamin.

Mondok egy példát: Tömegnövelés. Ez egy mindenki számára ismerős fogalom. Ha egy üzletben megkérdezed hogyan csináld, elfogják mondani, hogy melyik az a testrészenkénti 4-5 gyakorlat amit végeznek kell és mi mindent egyél még mellette. Ezzel szemben Joe Weider azt mondja, hogy van testrészenként 1, maximum 2 alapgyakorlat. Nem több. Ezeket végezd. Az egész edzésed oszd el két napra. Közte tart egy nap pihenőt. Hogy nekem ez méretben hogy vált be, arról a következő méréskor tudok majd pontos adatot adni. A súlyom az elmúlt 3-5 hétben 74-ről 77kg-re nőtt. Nem zsírosabb lettem, sőt! :)

Egy nagyon fontos dologról az okostojásaink el szoktak feledkezni. Minden szakirodalom, valóban nagy testépítő megemlíti, hogy mindenki más. Azt, hogy neked melyik gyakorlat válik be jobban, neked kell kitapasztalnod. Ennek köszönhetően nem esek kétségbe, ha az egyik gép ép foglalt. Keresek másik alapgyakorlatot. A héten mikor a váll edzést kellett módosítanom pont emiatt, két napig izomlázam volt. Ezt olvashatjátok is egy korábbi bejegyzésben.

Alapvető tanácsom: Hallgass a régiekre és kísérletezz. Jobban hiszek egy 130 kg-os izomembernek a tömegnöveléssel kapcsolatban, mint egy 80kg-os reklámarcnak. Ráadásul mind különbözőek vagyunk. Ami jó volt Schwarzeneggernek, egyáltalán nem biztos, hogy beválik nekem is. Más genetika, más célok. Szerintem a legfontosabb, hogy élvezzük amit csinálunk. Ha a szigorú diéta nem ilyen, akkor azt hagyjuk másra.

Biztosan egy csomó dolgot lehetne még ezzel kapcsolatban leírni, de így is hosszabbra sikerült, mint kellett volna. Remélem a minőség nem ment a mennyiség rovására.  :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://megoldas-ok.blog.hu/api/trackback/id/tr794716931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása