Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Élmény a parfüm

Gumicsere Németországban

2013.10.17. 12:09 | boli111 | Szólj hozzá!

Defektet kaptam a másfél hetes gumijaimmal. Kellett hát keresnem egy újat. Ugye eddig teljesen átlagos történet. Olyan, ami elég hamar orvosolható. De nem itt Németországban. Névvel, összegekkel leírom, hogy mire jutottam.  Volt már korábban egy olyan bejegyzésem, ahol sokaknak negatív reklámot csináltam, most újra kiérdemelték.

Defekt – internet elé ültem, hogy gumit keressek (Michelin Alpine A4 88T 185/65 R15, Magyarországon 17200 Ft-ért kaptam ezt a gumit.)

Első találat: Tirendo. E-mailt írok nekik, mert a honlapon nincs ilyen méret. Két órán belül jött is a válasz 67 Euro a gumi, 3-4 nap a szállítási határidő. (Gyorsabban akartam megoldani, mert kell a kocsi. Én kis naiv!)

E-mail Schwabmünchenbe a Riegler & Ludwignak. Nincs válasz. Később felhívtam, 99 Euro a gumi.

E-mail Schwabmünchenbe az Autohaus Bunznak. Nincs válasz. (Sajnos ez egy bevett német szokás.)

Tovább keresgélek.

KFZ Schmid Schwabeggben. E-mail címük nincs, így felhívom őket. Az idős néni adja a nem fiatalabb férfit, aki kikérdezi az adatokat. (Nem érti a „mislen szót. Kiderült, hogy ők ezt „mihelin-nek” ejtik.) Elmondja, hogy hívjam vissza fél 7 után, addigra megnézi. (6-ig vannak nyitva. Ugye tudjátok mit jelent ez. Igen, lerázás!) Fél hatkor hívtam vissza. A néni adja a bácsit, aki újra kérdezi az összes adatot. 65 Euro lenne. Ha ma kérem, akkor 2-3 nap alatt jön meg. Raktáron nincs. Nemcsak ilyen, semmilyen másik sincs, sem új, sem használt. (Egy szervizben.) Nem kérem.

Ebay – Reifendirekt 62,8 Euro 3-4 napos szállítási határidő. Alakul az ár.

Amazon – kedvezményemmel 57,6 Euro 3-4 napos szállítási határidő. Ennél maradunk, hisz árban ők a legjobbak most, a határidő meg a többinél sem jobb.

Következő nap elmentem egy bontóba Schwabmünchenbe. Akartam venni egy teljes kereket, hogy mégse a mankókerékkel járjak. 1-et nem adnak, csak 4-et. Láttam ott olyan autót, amelyiken csak 3 db kerék volt. (Hol az az 1?) Megmutatom nekik, elmondják, hogy az BMW. Félreértés ne essék, az autót én is felismertem. De köztudott, hogy más típusú autók felnije is jó lehet.  De ez BMW. Innentől kezdve egyértelművé vált, hogy ez nekem nem eladó. A korábbi jó viszonyunk a bontóval szertefoszlott ezzel.

Nincs más hátra, mint várni a gumit. A visszajelzett nap előtt egy nappal meg is érkezett. Újra net elé ülök, hogy keresek szerelőt, aki felteszi. Hogy miért? Amíg otthon vagy benne van a kerék árában a szerelés, vagy pedig 1-2 ezer forint, addig itt 10 Eurótól 30 Euróig szerelnek 1 db kereket. Igen, ez bizony közel 10 szeres ár is lehet. Találtam kedvező áru szervizeket. Reggel irány a szerviz.

Thannhausen – Autohaus Burg. Megkérdezik, hogy mikor szeretném szereltetni. Ma nem megy, csak a jövő héten. Mondják ezt szerdán 1 db kerékre. Nem várok addig.

Thannhausen – Jörg Furmanek. Holnapra jó lesz? Nem igazán. Délután? Délután dolgozom. Akkor hozzam be. Csodák csodájára 10 perc sem kellett hozzá és kész van. Vettem még egy zöld plakettet. A Németországban élők tudják, hogy ez mire való. Az ára kb. 5 Euró (-nál kezdődik). Összesen fizettem 16 Eurot.

Eltelt idő: 1 hét.

Összeg:  74 Euro + telefonálások + utazások.

Németország én így szeretlek!

A bejegyzés trackback címe:

https://megoldas-ok.blog.hu/api/trackback/id/tr535580781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása