A Burberry brit luxus divatházat 1856-ban, az akkor 21 éves Thomas Burberry alapította Basingstoke-ban. Célja az volt, hogy olyan ruházatot készítsenek, mely megvédi az embereket a brit időjárás viszontagságaitól. A luxus ház divatos és rendkívül jó minőségű ruháival és kiegészítőivel, valamint az egyedi és felismerhető mintáival a divatvilág egyik legsikeresebb márkájává vált. Többek között a brit királyi család is felkérte az udvari ruharend kialakítására.
A Burberry márka életében fontos esemény volt, amikor 1879-ben Thomas Burberry feltalálta a gabardint. Ez egy légáteresztő, tartós és egyben víztaszító szövet, melynek felhasználásával alapjaiban sikerült megváltoztatni az esőruházatot. A korábbi kényelmetlen viselet immáron a múlté lett. A gabardint 1888-ban sikerült szabadalmaztatniuk. A sikerét mutatja, hogy 5 évvel később az Északi-sarkra indított expedíció során Dr. Fridtjof Nansen norvég sarkkutató és zoológus is ebből az anyagból készített ruhát viselt. Hosszú évtizedeken át a cég fő irányvonala a nagykereskedelmi értékesítés volt. Ez az eloszlás a 2000-es évek elején megváltozott, és a kiskereskedelem több mint 60%-os értékesítési arányával átvette a főszerepet. A brit márka világszerte lévő üzleteinek száma már meghaladja az 500-at. A Burberry híres motívumait gyakran utánozzák, azonban ezen másolatok minősége minden esetben messze elmarad az eredeti Burberry termékektől.
A teljes leírást a linkre kattintva olvashatjátok.
<!-- [if gte mso 9]>
Utolsó kommentek